4 av mina nyårslöften 2014

Inte bita på naglarna. 
Haha har varit min 1:a på "nyårslöftelistan" länge nu...
 
Inte hypa över allt - ta det lite mer lugnt och tänk innan du pratar. 
Jag gör ofta saker störra än vad dom egentligen är så nu ska jag försöka
"ta det med en nypa salt" som man säger och inte hypa. 
 
Ta tag i det du vill. Säg inte "jag gör det imorgon" utan gör det nu och gör det ordentligt.
Detta menas väl mest med att jag verkligen ska kämpa för det jag vill. 
T.ex träningen som jag har skjutit upp aldeles för länge nu. Nu ska jag 
verkligen ta tag i den och göra det ordentligt. Samma sak med skolan och 
alla läxor. 
 
Försök att hålla "aggressionen" inom dig.
Om den andra persinen blir sur på dig ska du inte direkt bli sur tillbaka för du vill väl inte bråka? 
Fråga ist vad du har gjort för fel och va inte dryg. 
Ni förstår nog vad jag menar med detta? 
Jag ska försöka att inte skapa "bråk" helt enkelt.
Ist ska jag säga förlåt eller bara glömma det. 
(Om det nu inte är något som vekrligen är värt att argumentera om såklart.)
 
Va ärlig mot personer och våga säga vad du verkligen tycker och känner. 
Detta menas inte att man ska säga någonting kränkande mot en person för att 
man måste vara ärlig haha! Nej det menas med att om jag känner mig kränkt eller 
skulle vilja ha någonting på ett annat sätt så måste jag stå upp för mig själv och 
våga säga det. 
 
 

Kommentera här: